Ciele školy 

 

     Hlavným cieľom predprimárneho vzdelávania je dosiahnuť optimálnu perceptuálno- motorickú, kognitívnu a citovo-sociálnu úroveň ako základ pripravenosti na školské vzdelávanie a na život v spoločnosti.

 

  • napĺňať potrebu dieťaťa sociálneho kontaktu s rovesníkmi
  • uľahčiť dieťaťu plynulú adaptáciu na zmenené prostredie
  • podporiť vzťah dieťaťa k poznávaniu a učeniu hrou
  • rozvíjať cieľavedome, systematicky a v tvorivej atmosfére osobnosť dieťaťa v psychomotorickej, poznávacej, sociálnej, emocionálnej a morálnej oblasti
  • prihliadať na rôzne sociokultúrne a socioekonomické zázemie dieťaťa
  • uplatňovať a chrániť práva dieťaťa v spolupráci s rodinou, zriaďovateľom a inými inštitúciami s rešpektovaním potrieb dieťaťa

  • získavať dôveru zákonných zástupcov v individuálnom výchovnom poradenstve a upriamovať ich pozornosť na pozitívne prejavy v správaní svojho dieťaťa a v prípade potreby ich nasmerovať na ďalšie odborné poradenstvo s inými odborníkmi (pediater, psychológ, logopéd...)
  • posilňovať u detí úctu k rodičom, ku kultúrnym a národným hodnotám a tradíciám, k materinskému jazyku
  • pripraviť dieťa na život v slobodnej spoločnosti v duchu porozumenia, znášanlivosti, tolerancie, rovnosti pohlaví a priateľstva medzi národmi, národnostnými a etnickými skupinami a cirkevnými a náboženskými spoločenstvami
  • naučiť dieťa rozvíjať a kultivovať svoju osobnosť, pripraviť na celoživotné vzdelávanie
  • naučiť dieťa kooperovať v skupine, kolektíve a preberať na seba primeranú zodpovednosť
  • naučiť dieťa chrániť svoje zdravie vrátane využitia zdravej výživy a chrániť životné prostredie

  • položiť základy rešpektovaniu všeľudských etických hodnôt